Więcej biznes planów na stronie http://www.wirtualny.prv.pl - ponad 160 biznes planów !

 

I.   Geneza powstania pomysłu.

 

 

Naszym zamiarem jest stworzenie salonu fryzjersko- kosmetycznego, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorskie.

                Pomysł ten powstał przede wszystkim w wyniku obserwacji otoczenia. Wynika z nich, że na terenie gdzie chciałybysmy go zrealizować, nie powstał taki salon piękności, gdzie oprócz podstawowych zabiegów upiększających, główną ofertą byłoby profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów oraz sposobu ich uczesania dla indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.

Ponadto w tego typu zakładach poważnym problemem jest długi czas trwania poszczególnych zabiegów. Aby to w pewnym sensie zniwelować i uprzyjemnić większość salonów ogranicza się do zaoferowania nie zawsze aktualnej i poczytnej prasy.

                Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego pomysłu są nasze własne spostrzeżenia. Kobiety mieszkające w pobliskich miejscowościach przyległych do Gdyni, chcąc skorzystać z profesjonalnych, kompleksowych usług tego typu muszą wybierać salony w większych ośrodkach miejskich.

Pomyślałam więc, dlaczego nie otworzyć takiego salonu w Fikakowie.

                Nie chciałybyśmy podważać jakości usług oferowanych w mojej miejscowości w istniejących już salonach kosmetycznych i fryzjerskich, lecz żaden z nich nie poleca kompleksowych usług, dających oszczędność czasu i pieniędzy.

Firma, którą chciałybyśmy założyć miałaby charakter usługowy. Bardzo duży nacisk położyłybyśmy na wysoką jakość świadczonych usług i profesjonalnej porady w zakresie doboru koloru włosów, fryzury i makijażu.

                Ogromnie istotnym i pozytywnym elementem tychże usług byłoby aktywne uczestnictwo klienta w tworzeniu swojego wizerunku. Nie byłby on skazany wyłącznie na własną wyobraźnię bądź wskazówki wizażystki czy fryzjera.

 Dawałoby mu to możliwość na samoocenę zaprezentowanych cech własnego zewnętrznego wyglądu na ekranie monitora, dokonanie pewnych uwag, korekt przed podjęciem ostatecznych decyzji związanych np. ze skróceniem długości włosów, zmiany ich koloru itp.

Dużym atutem naszej firmy będzie zatrudnienie jednego z najlepszych polskich fryzjerow-Roberta Kaszubskiego,który uprzyjemnia czas klientom,tańcząc w czasie wykonywania usług fryzjerskich.

 

 

 

 

II. Charakterystyka przedsiębiorcy.

 

-                  Planujemy zostać właścicielkami firmy, której przedmiotem działania jest dziedzina oparta na własnych doświadczeniach,jak i własnych zainteresowaniach.. Najważniejszym atutem, który pozwala nam na podjęcie decyzji dotyczącej założenia prywatnego przedsiębiorstwa są zdolności i umiejętności do wykonywania przez każdą z kierowniczek czynności,które będą wykonywać w danym salonie fryzjersko-kosmetycznym,ale również to iż każda z kierowniczek umie radzić sobie w trudnych sytuacjach i posiada cechy dobrego organizatora. To wszystko sprawia, iż będziemy wytrwale dążyć do realizacji wytyczonego celu przy współpracy z właściwie dobraną i doświadczoną kadra pracowniczą,posiadającą certyfikaty i wszelkiego rodzaju zaświadczenia dotyczące osiągniętych umiejętności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Rozpoznanie rynku.

 

 

Miejscem działania i rozwoju naszej firmy byłby rynek obejmujący obszar Gdyni z głównym uwzględnieniem Fikakowa. Poprzez ogłoszenia w prasie,telewizji i radiu lokalnym oraz liczne ulotki reklamowe będziemy dążyły do zdobycia potencjalnych klientów wśród młodzieży, ale przede wszystkim nasza oferta będzie skierowana do szerokiej rzeszy kobiet bez względu na wiek. Dlatego naszymi - jak sądzę - głównymi klientami będą kobiety ponieważ to one w zasadzie odwiedzają salony piękności.

                Oczywiście dla panów salon nasz będzie stał otworem, a to ze względu na różnorodność naszej oferty.

                Muszę zaznaczyć, iż dochody ludności są dość istotnym czynnikiem w rozwoju naszej działalności, gdyż tego typu usługi z natury zaliczane są do nie najtańszych. Dlatego więc uważamy, że obszar naszej działalności,  obejmuje ludność, której dochody są na tyle wysokie aby mogli oni skorzystać z naszych usług.

Na terenie interesującego naszego miasta i przyległych miejscowości mieszka około 250 tysięcy osób. Jeżeli z naszej oferty korzystałyby przede wszystkim kobiety w różnym wieku oraz młodzież od 15 do 20 lat, to oznacza że ilość naszych potencjalnych klientów można by określić na poziomie około 105 tysięcy osób. Oczywiście dochody mieszkańców mające zdecydowany wpływ na ich sytuację rodzinną znacznie zmniejszają ich rzeszę. Należy zauważyć, iż statystyczny mieszkaniec wydaje na wszelkie usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie około 300 złotych rocznie. To pozwala mi określić wartość tychże wydatków w skali roku, czyli rozmiary potencjalnego rynku, a mianowicie:

105 tys. osób x 300 zł.= 31 500 000 zł.

                Jak wiadomo sukces w życiu zawodowym jak i prywatnym w dużej mierze zależy od budowania sieci kontaktów. Należy również pamiętać, że zdobywanie kontaktów to jedna sprawa, a druga to ich utrzymanie.

                Znajdując swoje miejsce na rynku, będziemy dążyły do określenia swojej pozycji wśród istniejącej konkurencji.

Ocena konkurentów. Na rynku obejmującym obszar działalności naszego przedsięwzięcia nasz salon piękności musi stawić czoła kilku miejscowym firmom znajdującym się w dzielnicach przyległych do Fikakowa, oferującym zbliżone usługi, choć nie identyczne ze względu na brak ich kompleksowości.

 

 

Z danych miejscowego urzędu statystycznego wynika, że w powiecie gdyńskim w ubiegłym roku wartość sprzedanych usług kosmetyczno- fryzjerskich wyniosła 30,5 mln zł. pozwala to ustalić ile wynosi łączny udział konkurentów w rynku tych usług:

 

 

 

Ogólna wartość usług kosmetyczno- fryzjerskich sprzedanych w powiecie gdyńskim w ubiegłym roku

30,5 mln zł

= 0, 96 czyli 96%

Potencjalny rynek usług kosmetyczno- fryzjerskich na tym obszarze

 

31,5 mln zł

 

Teraz mogę ustalić , jaki udział w rynku będzie dostępny dla naszej firmy, czyli tzw. nie zajęty udział w rynku:

100%- 96% = 4%

Ponieważ cały potencjalny rynek wynosi 31, 5 mln zł, nasza firma może sprzedawać rocznie usługi kosmetyczno- fryzjerskie o wartości około 300 tys. zł.

 Kolejnym etapem, który pozwoli nam zdecydować o podjęciu decyzji związanej z zaistnieniem na nowym rynku jest dokonanie wstępnej prognozy sprzedaży.. Uwzględniając zmiany popytu na usługi kosmetyczno- fryzjerskie w zależności od pory roku w pierwszych 12 miesiącach przewidujemy(na podstawie danych zaciągniętych z kilku innych salonów znajdujących się w powiecie gdyńskim) następujące wpływy ze sprzedaży.

 

 

Kolejny

Miesiąc

 

Wielkość

popytu

 

Czynniki

wpływające na popyt

Procent

docelowych obrotów

 

STYCZEŃ

Słaby

Rozruch firmy

50

 

LUTY

Przeciętny

Okres karnawału

80

 

MARZEC

Przeciętny

Umiejętności pracowników

90

 

KWIECIEŃ

Przeciętny

               

95

 

MAJ

Przeciętny

Promocje

100

 

CZERWIEC

Przeciętny

Reklama firmy

105

 

LIPIEC

Słaby

Okres urlopowy

60

 

SIERPIEŃ

Słaby

               

55

 

WRZESIEŃ

Słaby

Obniżka cen u konkurentów

65

 

PADZIERNIK

Przeciętny

Umiejętności pracowników

90

 

LISTOPAD

Przeciętny

Umiejętności pracowników

100

 

GRUDZIEŃ

Silny

Przedświąteczny okres

110

 

 

 

 

 

.

 

IV.Plan marketingowy

                Podczas rozpoznania rynku doszłam do wniosku, że aby uniknąć ostrej konkurencji i równocześnie zdobyć sobie klientów należy wykorzystać strategię niszy rynkowej. Klienci, którzy ją tworzą mają wyraźnie wyodrębniony i złożony zbiór potrzeb oraz gotowi są zapłacić wyższą cenę za produkt- usługę, najlepiej zaspakajające ich potrzeby. Trudno bowiem znaleźć rynek na produkty, usługi, które wszystkim podobają się trochę, natomiast można dotrzeć do rynku charakteryzującego się zapotrzebowaniem na produkty, usługi, które tylko niektórym podobają się bardzo.

                Planuję przyciągnąć klientów wyższym i bardziej wszechstronnym poziomem usług niż konkurencyjne zakłady:

Ø       wprowadzając nieznane na tym terenie fryzury komputerowe, profesjonalne porady w zakresie doboru koloru włosów, fryzury i makijażu;

Ø       angażując i zachęcając klienta do aktywnego uczestnictwa w tworzeniu swojego wizerunku;

Ø       urozmaicając czas spędzony w salonie ofertą mini- kawiarni;

Ø       wydłużając godziny otwarcia do potrzeb potencjalnych klientów;

Ø       wprowadzając system abonamentów, tzw. karnetów i 15% zniżek dla stałych klientów;

Chcąc dotrzeć do klientów, którym chciałabym sprzedawać oferowane usługi, zamierzam w dużym stopniu zainwestować w reklamę bezpośrednią. Polegałaby ona na licznych, odpłatnych ogłoszeniach zamieszczanych w prasie i radiu lokalnym oraz w formie plakatów na budynkach i tablicach ogłoszeń. Ponadto chciałabym również rozesłać pocztą oraz poprzez akwizytorów broszury informujące o otwarciu salonu oraz jego szerokiej ofercie, wraz z krótkimi, zachęcającymi komentarzami, dotyczącymi szerokiej i kompleksowej gamy usług oraz o licznych promocjach. Ponieważ planuję otwarcie mego salonu wraz z rozpoczęciem nowego roku kalendarzowego, a więc niewątpliwie chciałabym zaoferować w nadchodzącym okresie karnawału każdemu klientowi jedną, wybraną darmową usługę. Mam nadzieję, że to znacznie ułatwiłoby mi zachęcenie pań  do odwiedzenia mojego salonu. Istotnym elementem w pomyślnym rozpoczęciu mej działalności jest również lokalizacja lokalu. W związku z tym wybrałam miejsce bardzo atrakcyjne, mieszczące się w centrum /rynek/ Limanowej . Ważnym atutem dla sukcesu mojej firmy będzie także wystrój wewnętrzny lokalu, jego wyposażenie oraz wygląd zewnętrzny.                W związku z powyższym zaplanowałam, aby wnętrze mego salonu było eleganckie, nowocześnie wyposażone, ale również przytulne i miłe, w którym klienci czuliby się dobrze, a atmosfera w nim panująca, zachęcałaby do ponownej wizyty. Odnośnie zewnętrznego wyglądu, z pewnością muszę zadbać o ciekawy i wymowny szyld, jak również elegancką fasadę budynku, co budziłoby zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.

Wracając jeszcze do promocji i reklamy mego salonu, muszę zaznaczyć, iż niewątpliwie faza wstępna, polegająca na dotarciu i zachęceniu klientów do pojawienia się w nim jest bardzo ważna, dlatego poświęciłam jej wcześniej nieco uwagi, ale również nie należy zapominać o kontynuowaniu tychże działań. Ma to bowiem ogromne znaczenie dla utrzymania nowo pozyskanych klientów, rozpowszechnianiu mojej oferty i zdobywaniu coraz szerszej rzeszy kobiet. W związku z tym, w dalszym etapie mej działalności planuję część moich środków finansowych poświęcić reklamie i różnorodnym promocjom. Wiąże się to nierozerwalnie  z cenami oferowanych przez mój salon usług. Zakładam, że będą one od 5 do 10% wyższe niż w konkurencyjnych gabinetach z uwagi na wyższą jakość świadczonych usług, zapewnioną przez profesjonalistów.